Loader

Linoljekitt Illbruck
OS110 Äkta Beige 10kg

599kr
Inkl. moms
[]
false
st
  • Åter i lager: 2024-12-31

Artikelnummer: TI331853 EAN: 7314927013726

Billigst på PriceRunner

Illbruck OS110 Linoljekitt Äkta Beige - 10kg

Äkta Linoljekitt är uppbyggt på rå linolja och krita. 
Smidig och lättarbetad konsistens. Förordas av Riksantikvarieämbetet. (Se Riksantikvarieämbetets informationsblad.)Beskrivning:
Äkta Linoljekitt är uppbyggt på rå linolja och krita. Smidig och lättarbetad konsistens. Förordas av Riksantikvarieämbetet. (Se Riksantikvarieämbetets informationsblad.)
Kulör/närliggande NCS Beige S 1005-Y 20 R Förpackning 500g burkar (12/kartong) 10 kg hink

Förberedelser:
Glasfalsar, glasningslister och glas skall vara torra, rena och fettfria.  Glasning skall inte utföras vid temperaturer under +5°C, såvida ej kontaktytorna först uppvärmes eller upptorkas.  Obehandlat eller tryckimpregnerat trä ska spärrgrundas. Bågens utsida skall vara så ytbehandlad, att träet ej tar till sig fukt.  Lasyrbehandlat trä skall underhållas varje eller vartannat år. Doppgrundning är ej tillräckligt.

Applicering:
Doppgrundade fönster skall omedelbart ytbehandlas på platsen efter monteringen. Efter en tid kan sprickbildning uppträda i kittet. Detta är inget materialfel, utan resultatet av otillräcklig spärrgrundning vilket möjliggör att träet suger åt sig oljan från kittet.  Var därför omsorgsfull med spärrgrundningen.

Rengöring:
Fläckar av Linoljekitt avlägsnas och verktyg rengöras med lacknafta.

Visa mer beskrivning
Visa mindre beskrivning
Varumärke Illbruck
EAN 7314927013726
Typ Fönsterfog
Färg Beige
Vikt 10 kg

Bli först med att recensera denna produkt!

Skriv din recension

Betyg *

* = Obligatoriska fält

Produktfråga

Ställ din produktfråga i formuläret nedan.

* = Obligatoriska fält

Vanliga frågor

F: Vad har ni för returvillkor?
S: Vid åberopande av ångerrätt, öppet köp eller byte ska detta anmälas till kundtjänst inom 14 dagar från det att du mottagit varan. Observera att alla produkter inte går att returnera (t.ex. måttbeställda produkter). Läs mer om hur du går tillväga och vad som gäller vid returer i våra Köpvillkor.

F: Hur snabbt får jag svar?
S: Vi har som ambition att du alltid ska få svar inom 24 timmar.

F: När levereras mina varor?
S: Leveranstiden varierar beroende på om det är en lagervara eller beställningsvara. Den beräknade leveranstiden som står angivet under våra produkter förutsätter därmed att varan finns i lager och kan skickas omgående. Om de produkter du beställt skickas från olika leverantörer kan leveranstiden även variera något mellan de olika varorna. Så fort vi fått en bekräftelse på din beställning från leverantören får du ett mail med den beräknade leveranstiden för just din beställning. Om leveransen skulle vara försenad så kommer vi att meddela dig och med ett uppdaterat leveransbesked. Du har alltid rätt att häva köpet vid leveransförsening om varan ännu inte skickats från leverantör (obs! gäller inte specialbeställda produkter).

F: Vad gör jag om varan är skadad vid leverans?
S: Vid synlig transportskada på emballage eller produkt ska detta noteras på fraktsedeln tillsammans med transportören innan du kvitterar varorna. Använd inte produkten utan kontakta omgående vår kundtjänst. Det är också viktigt att du sparar emballaget så att skadan ska kunna besiktigas vid handläggning av skadeärendet. Vid dold transportskada, dvs. skador som kan upptäckas först vid uppackning, ska det anmälas inom skälig tid efter det att du mottagit varorna.

Vid anmälan av både synliga och dolda transportskador, skicka foton samt en beskrivning av skadan tillsammans med ditt ordernummer till vår kundtjänst. Behåll alltid den skadade varan tills det att du får vidare instruktioner från oss. Använd eller montera aldrig den fraktskadade produkten. Läs mer om vad som gäller för transportskador i våra köpvillkor.

F: Hur gör jag om jag behöver reklamera en vara?
S: 
Vid reklamationer gäller konsumentköplagen, vilket innebär minst 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt. Vissa av våra produkter har längre garantitid än 1 år. För aktuella garantivillkor för produkten du vill beställa är du alltid välkommen att kontakta kundtjänst. Vid produktfel som täcks av garantin byter vi ut varan alternativt skickar den för besiktning och reparation vid tillverkarens serviceställe. Vid misstänkta produktfel skall reklamationen göras före montering/användning av produkten. Vi vill ha din reklamation skriftligen via vårt ärendesystem, skapa ärende här. Läs mer om villkoren som gäller vid reklamationer och hur du går tillväga i våra köpvillkor. 

Beskrivning

Illbruck OS110 Linoljekitt Äkta Beige - 10kg

Äkta Linoljekitt är uppbyggt på rå linolja och krita. 
Smidig och lättarbetad konsistens. Förordas av Riksantikvarieämbetet. (Se Riksantikvarieämbetets informationsblad.)Beskrivning:
Äkta Linoljekitt är uppbyggt på rå linolja och krita. Smidig och lättarbetad konsistens. Förordas av Riksantikvarieämbetet. (Se Riksantikvarieämbetets informationsblad.)
Kulör/närliggande NCS Beige S 1005-Y 20 R Förpackning 500g burkar (12/kartong) 10 kg hink

Förberedelser:
Glasfalsar, glasningslister och glas skall vara torra, rena och fettfria.  Glasning skall inte utföras vid temperaturer under +5°C, såvida ej kontaktytorna först uppvärmes eller upptorkas.  Obehandlat eller tryckimpregnerat trä ska spärrgrundas. Bågens utsida skall vara så ytbehandlad, att träet ej tar till sig fukt.  Lasyrbehandlat trä skall underhållas varje eller vartannat år. Doppgrundning är ej tillräckligt.

Applicering:
Doppgrundade fönster skall omedelbart ytbehandlas på platsen efter monteringen. Efter en tid kan sprickbildning uppträda i kittet. Detta är inget materialfel, utan resultatet av otillräcklig spärrgrundning vilket möjliggör att träet suger åt sig oljan från kittet.  Var därför omsorgsfull med spärrgrundningen.

Rengöring:
Fläckar av Linoljekitt avlägsnas och verktyg rengöras med lacknafta.

Visa mer beskrivning
Visa mindre beskrivning
Specifikationer
Varumärke Illbruck
EAN 7314927013726
Typ Fönsterfog
Färg Beige
Vikt 10 kg
Recensioner (0)

Bli först med att recensera denna produkt!

Skriv din recension

Betyg *

* = Obligatoriska fält
Fråga om produkt

Produktfråga

Ställ din produktfråga i formuläret nedan.

* = Obligatoriska fält

Vanliga frågor

F: Vad har ni för returvillkor?
S: Vid åberopande av ångerrätt, öppet köp eller byte ska detta anmälas till kundtjänst inom 14 dagar från det att du mottagit varan. Observera att alla produkter inte går att returnera (t.ex. måttbeställda produkter). Läs mer om hur du går tillväga och vad som gäller vid returer i våra Köpvillkor.

F: Hur snabbt får jag svar?
S: Vi har som ambition att du alltid ska få svar inom 24 timmar.

F: När levereras mina varor?
S: Leveranstiden varierar beroende på om det är en lagervara eller beställningsvara. Den beräknade leveranstiden som står angivet under våra produkter förutsätter därmed att varan finns i lager och kan skickas omgående. Om de produkter du beställt skickas från olika leverantörer kan leveranstiden även variera något mellan de olika varorna. Så fort vi fått en bekräftelse på din beställning från leverantören får du ett mail med den beräknade leveranstiden för just din beställning. Om leveransen skulle vara försenad så kommer vi att meddela dig och med ett uppdaterat leveransbesked. Du har alltid rätt att häva köpet vid leveransförsening om varan ännu inte skickats från leverantör (obs! gäller inte specialbeställda produkter).

F: Vad gör jag om varan är skadad vid leverans?
S: Vid synlig transportskada på emballage eller produkt ska detta noteras på fraktsedeln tillsammans med transportören innan du kvitterar varorna. Använd inte produkten utan kontakta omgående vår kundtjänst. Det är också viktigt att du sparar emballaget så att skadan ska kunna besiktigas vid handläggning av skadeärendet. Vid dold transportskada, dvs. skador som kan upptäckas först vid uppackning, ska det anmälas inom skälig tid efter det att du mottagit varorna.

Vid anmälan av både synliga och dolda transportskador, skicka foton samt en beskrivning av skadan tillsammans med ditt ordernummer till vår kundtjänst. Behåll alltid den skadade varan tills det att du får vidare instruktioner från oss. Använd eller montera aldrig den fraktskadade produkten. Läs mer om vad som gäller för transportskador i våra köpvillkor.

F: Hur gör jag om jag behöver reklamera en vara?
S: 
Vid reklamationer gäller konsumentköplagen, vilket innebär minst 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt. Vissa av våra produkter har längre garantitid än 1 år. För aktuella garantivillkor för produkten du vill beställa är du alltid välkommen att kontakta kundtjänst. Vid produktfel som täcks av garantin byter vi ut varan alternativt skickar den för besiktning och reparation vid tillverkarens serviceställe. Vid misstänkta produktfel skall reklamationen göras före montering/användning av produkten. Vi vill ha din reklamation skriftligen via vårt ärendesystem, skapa ärende här. Läs mer om villkoren som gäller vid reklamationer och hur du går tillväga i våra köpvillkor. 

    Typ
  • Fönsterfog
  • * Marin
  • * Våtrumsfog
  • * Fogskum
  • * Målarfog
    Färg
  • Beige
  • * Vit
  • * Vit
  • -
  • -

Din varukorg

0 produkt

Subtotal (inkl. moms) 0,00kr

Till Kassan
  • Fakturabetalning inom 14 - 30 dagar
  • Handla direkt utan konto
  • Säkert & bekvämt

Din produkt är tillagd

×