Trärengöring Altan Nitor Wood Cleaner
Trärengöring Altan (Nitor Wood Cleaner)
Trärengöring Altan, steg 1 i Wood Protection-systemet – rengör och förimpregnerar träytan samt öppnar upp träfibrerna så att steg 2 i behandlingen (Träskydd Altan) kan tränga djupare ner i träytan vilket förstärker effekten av behandlingen. Kiselteknologin ger produkten unika rengöringsegenskaper. Den löser effektivt upp oljerester, avlägsnar alger, svampar och mögel samt hämmar ny påväxt på träytan. Wood Protection är märkt med Bra Miljöval och innehåller inga giftiga ämnen, biocider eller organiska ämnen.
Nitor Wood Care – två produkter som kompletterar varandra
Nitor Trärengöring Altan (Wood Cleaner) - steg 1
Den unika tvättförmågan avlägsnar effektivt smuts, gamla oljerester, alger, svampar och mögel. Pro- dukten öppnar upp träfibrerna så att nästa steg i behandlingen med Wood Protection blir effektivare.
Nitor Träskydd Altan (Wood Protection) - steg 2
Ett effektivt träskydd för träytor utomhus. Bygger på kiselteknologi som tränger in i och mineraliserar träet. Därigenom skapas ett långsiktigt skydd mot smuts, vatten och påväxt av alger, mögel och svamp. Den behandlade ytan får ett visst brandskydd. Träytan blir behaglig att gå på och får efter någon månad en vacker silvergrå ton. Processen pågår sedan i 6-12 månader, beroende på träslag, dess ålder och skick, samt väder och vind. Träytor under tak och i konstant skugga grånar långsammare.
Åtgång: Första strykning 5-8 m²/liter beroende på träytans kvalité och ålder. Andra strykning är åtgången ca 30% lägre. Behandlingen bör utföras i samband med att det är uppehållsväder i ett par dagar och temperaturer +10°C och uppåt.
Förvaring: Får ej förvaras under +5°C.
Varumärke | Fixor by Nitor |
Typ | Trärengöring |
Antal st/krt | 12 |
Volym | 1 L |
Dosering | Såvitt vi vet har inga kroniska effekter rapporterats för denna produkt. |
Skyddsangivelser | Vid inandning: Låt den skadade vila på varm plats med frisk luft. Kvarstår symptom uppsök läkare. Skölj näsa och mun vid obehag. Vid kontakt med ögonen: Skölj genast med tempererat vatten 15 - 20 min med vidöppna ögon; Om symptom kvarstår, sök läkare. Vid hudkontakt: Tag av förorenade kläder. Tvätta huden med tvål och vatten. Om symptom uppkommer, kontakta läkare. Vid förtäring: Skölj näsa, mun och svalg med vatten. Drick rikligt med vatten. Kontakta läkare. |
Faroangivelser | Irriterar huden. Orsakar allvarlig ögonirritation. |
Ph-värdet | 10.5 - 11.5 |
Kundrecensioner
Rekommenderar!
Skriv din recension
Vanliga frågor
F: Vad har ni för returvillkor?
S: Vid åberopande av ångerrätt, öppet köp eller byte ska detta anmälas till kundtjänst inom 14 dagar från det att du mottagit varan. Observera att alla produkter inte går att returnera (t.ex. måttbeställda produkter). Läs mer om hur du går tillväga och vad som gäller vid returer i våra Köpvillkor.
F: Hur snabbt får jag svar?
S: Vi har som ambition att du alltid ska få svar inom 24 timmar.
F: När levereras mina varor?
S: Leveranstiden varierar beroende på om det är en lagervara eller beställningsvara. Den beräknade leveranstiden som står angivet under våra produkter förutsätter därmed att varan finns i lager och kan skickas omgående. Om de produkter du beställt skickas från olika leverantörer kan leveranstiden även variera något mellan de olika varorna. Så fort vi fått en bekräftelse på din beställning från leverantören får du ett mail med den beräknade leveranstiden för just din beställning. Om leveransen skulle vara försenad så kommer vi att meddela dig och med ett uppdaterat leveransbesked. Du har alltid rätt att häva köpet vid leveransförsening om varan ännu inte skickats från leverantör (obs! gäller inte specialbeställda produkter).
F: Vad gör jag om varan är skadad vid leverans?
S: Vid synlig transportskada på emballage eller produkt ska detta noteras på fraktsedeln tillsammans med transportören innan du kvitterar varorna. Använd inte produkten utan kontakta omgående vår kundtjänst. Det är också viktigt att du sparar emballaget så att skadan ska kunna besiktigas vid handläggning av skadeärendet. Vid dold transportskada, dvs. skador som kan upptäckas först vid uppackning, ska det anmälas inom skälig tid efter det att du mottagit varorna.
Vid anmälan av både synliga och dolda transportskador, skicka foton samt en beskrivning av skadan tillsammans med ditt ordernummer till vår kundtjänst. Behåll alltid den skadade varan tills det att du får vidare instruktioner från oss. Använd eller montera aldrig den fraktskadade produkten. Läs mer om vad som gäller för transportskador i våra köpvillkor.
F: Hur gör jag om jag behöver reklamera en vara?
S: Vid reklamationer gäller konsumentköplagen, vilket innebär minst 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt. Vissa av våra produkter har längre garantitid än 1 år. För aktuella garantivillkor för produkten du vill beställa är du alltid välkommen att kontakta kundtjänst. Vid produktfel som täcks av garantin byter vi ut varan alternativt skickar den för besiktning och reparation vid tillverkarens serviceställe. Vid misstänkta produktfel skall reklamationen göras före montering/användning av produkten. Vi vill ha din reklamation skriftligen via vårt ärendesystem, skapa ärende här. Läs mer om villkoren som gäller vid reklamationer och hur du går tillväga i våra köpvillkor.
- Trärengöring
- * Allrent
- * Impregnering
- * Impregnering
- * Olja
- 12
- -
- 12
- -
- * 6
- 1
- 1
- 1
- * 5
- * 0.5
Varumärke
Fixor by Nitor
Fixor by Nitor är ett svenskt varumärke med över 100 års erfarenhet inom kemiska specialprodukter för städ och rengöring.
Med lättanvända och effektiva produkter har Nitor ett komplett sortiment produkter för pool, spa, rengöring, sanering, ytbehandling, underhåll och uppfräschning.
I sortimentet finns allt från pool rengöringsprodukter, målar- och fasadtvätt till specialprodukter som Nitor Textilfärg.
Din varukorg
0 produkt
Subtotal (inkl. moms) 0,00kr
- Fakturabetalning inom 14 - 30 dagar
- Handla direkt utan konto
- Säkert & bekvämt