Polish Diversey Taski Jontec Eternum F2e
Produktbeskrivning
Golvpolish med hög glans och god halksäkerhet för de flesta typer av elastiska golv. Produkten ger utmärkt skydd och har hög slitstyrka, vilket garanterar lägre underhållskostnader och bättre resultat. Är lätt att applicera och är idealisk på hårt trafikerade ytor då den kräver ett minimalt underhåll.
Bruksanvisning
1. Uppskurning (nollställning): Endast helt uppskurade, väl sköljda och fullständigt torra golv får behandlas (frånsett plastgolv skurade med TASKI Jontec N°1, då sköljning ej är nödvändig). Behandla porösa eller skadade golv med en förseglande golvprodukt från Diversey innan Jontec Eternum lägges.
Häll ut en mindre mängd på golvet och sprid ut jämnt med en polishapplikator i överlappande stråk på 1 - 1,5 m, medan produkten ännu är våt. Låt torka fullständigt (20 - 30 minuter) innan ytterligare skikt läggs ut på samma sätt.
Applicera två skikt på icke-porösa jämna golvytor. För porösa golv är tre skikt vanligen tillräckligt.
2. Linoleum: Efter det första skiktet har torkat jämnas ytan av med singelskurmaskin och lämpligt rondell. Fuktmoppa och låt sedan torka fullständigt innan ytterligare skikt läggs på.
3. Lättskurning och ytförbättring: Lägg på TASKI Jontec Forward free för att avlägsna ett polishskikt (spädning 2%, 200 ml till 10L rengöringslösning) och ta upp den smutsiga vätskan med en kombiskurmaskin eller våtdammsugare.
Låt torka fullständigt innan nya skikt av Jontec Eternum appliceras.
4. Dagligt underhåll: Fuktmoppa regelbundet med en neutral golvrengöringsmedel t.ex. Jontec 300 Pur-Eco, TASKI Jontec Tensol free eller någon av de föreslagna neutrala produkterna i Diversey’s sortiment för rengöring och underhåll av golv.
Även rengöring med hjälp av en kombiskurmaskin samt TASKI Jontec 300 eller TASKI Jontec Tensol kan rekommenderas.
Varumärke | Diversey |
Serie | TASKI |
EAN | 7615400035694 |
Typ | Golvpolish |
Serie | TASKI |
Antal st/krt | 2 |
Volym | 5 L |
Parfymerad | Nej |
Ph-värdet | 9 |
Bli först med att recensera denna produkt!
Skriv din recension
Vanliga frågor
F: Vad har ni för returvillkor?
S: Vid åberopande av ångerrätt, öppet köp eller byte ska detta anmälas till kundtjänst inom 14 dagar från det att du mottagit varan. Observera att alla produkter inte går att returnera (t.ex. måttbeställda produkter). Läs mer om hur du går tillväga och vad som gäller vid returer i våra Köpvillkor.
F: Hur snabbt får jag svar?
S: Vi har som ambition att du alltid ska få svar inom 24 timmar.
F: När levereras mina varor?
S: Leveranstiden varierar beroende på om det är en lagervara eller beställningsvara. Den beräknade leveranstiden som står angivet under våra produkter förutsätter därmed att varan finns i lager och kan skickas omgående. Om de produkter du beställt skickas från olika leverantörer kan leveranstiden även variera något mellan de olika varorna. Så fort vi fått en bekräftelse på din beställning från leverantören får du ett mail med den beräknade leveranstiden för just din beställning. Om leveransen skulle vara försenad så kommer vi att meddela dig och med ett uppdaterat leveransbesked. Du har alltid rätt att häva köpet vid leveransförsening om varan ännu inte skickats från leverantör (obs! gäller inte specialbeställda produkter).
F: Vad gör jag om varan är skadad vid leverans?
S: Vid synlig transportskada på emballage eller produkt ska detta noteras på fraktsedeln tillsammans med transportören innan du kvitterar varorna. Använd inte produkten utan kontakta omgående vår kundtjänst. Det är också viktigt att du sparar emballaget så att skadan ska kunna besiktigas vid handläggning av skadeärendet. Vid dold transportskada, dvs. skador som kan upptäckas först vid uppackning, ska det anmälas inom skälig tid efter det att du mottagit varorna.
Vid anmälan av både synliga och dolda transportskador, skicka foton samt en beskrivning av skadan tillsammans med ditt ordernummer till vår kundtjänst. Behåll alltid den skadade varan tills det att du får vidare instruktioner från oss. Använd eller montera aldrig den fraktskadade produkten. Läs mer om vad som gäller för transportskador i våra köpvillkor.
F: Hur gör jag om jag behöver reklamera en vara?
S: Vid reklamationer gäller konsumentköplagen, vilket innebär minst 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt. Vissa av våra produkter har längre garantitid än 1 år. För aktuella garantivillkor för produkten du vill beställa är du alltid välkommen att kontakta kundtjänst. Vid produktfel som täcks av garantin byter vi ut varan alternativt skickar den för besiktning och reparation vid tillverkarens serviceställe. Vid misstänkta produktfel skall reklamationen göras före montering/användning av produkten. Vi vill ha din reklamation skriftligen via vårt ärendesystem, skapa ärende här. Läs mer om villkoren som gäller vid reklamationer och hur du går tillväga i våra köpvillkor.
- Golvpolish
- Golvpolish
- * Grundpolish
- Golvpolish
- Golvpolish
- TASKI
- -
- TASKI
- -
- -
- 2
- * 3
- 2
- * 3
- * 3
- 5
- 5
- 5
- 5
- 5
Varumärke
Diversey
Diversey är världsledande inom professionell rengöring och hygien och finns representerad inom alla viktiga marknadssektorer – restaurang, hotell, sjukvård, detaljhandel, Facility Service (städbolag) och livsmedelsindustri. Diverseys breda metodkunnande sträcker sig från storkök och tvätt till lokalvård och personlig hygien. Detta gör det möjligt för Diversey att erbjuda unika totallösningar med produkter, utrustning, städredskap, maskiner och service.
Din varukorg
0 produkt
Subtotal (inkl. moms) 0,00kr
- Fakturabetalning inom 14 - 30 dagar
- Handla direkt utan konto
- Säkert & bekvämt